ÇED raporu kaç günde çıkar?
ÇED raporunun özel formata uygunluğu Bakanlık tarafından beş iş günü içinde tamamlanır. Proje için öngörülen özel formatın kapsamını belirleyen ve hazırlanan ÇED raporunu inceleyip değerlendiren, Bakanlık tarafından atanan komisyondur.
Kimler ÇED raporu hazırlayabilir?
ÇED Yönetmeliği kapsamında EK-1 veya EK-2 listesinde yer alan faaliyetlerde bulunan şirketlerin talep ettiği ÇED raporu ve proje tanıtım dosyaları Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yetkilendirilen çevre danışmanlık şirketleri tarafından hazırlanacaktır.
ÇED raporu alınmazsa ne olur?
ÇED raporu yoksa ne olur? Bakanlık ÇED raporunun hazırlanmasının gerekli olduğunu beyan ettikten sonra şirketler bu raporu hazırlamazlarsa faaliyetlerine başlayamazlar. İstenen rapor gerekli formatta sunulmazsa çalışma izinleri ve lisanslar verilmez.
ÇED raporunu kim yazar?
ÇED raporu (Çevresel Etki Değerlendirme Raporu) ve Proje Tanıtım Dosyaları (PTD), Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş kuruluşlar tarafından hazırlanır. Yetkilendirilmemiş kuruluşlar ve faaliyeti yürüten şirketler ÇED raporu veya Proje Tanıtım Dosyası hazırlayamaz.
ÇED raporu olmadan ruhsat alınır mı?
(3) Bu Yönetmelik kapsamına giren projeler için “Çevresel etki değerlendirmesi olumlu” veya “Çevresel etki değerlendirmesi gerekmez” kararı alınmadıkça, bu projelere teşvik, izin, ruhsat, inşaat ve işletme ruhsatı verilemez. Proje için yatırım yapılamaz ve ihale açılamaz.
ÇED raporu almak için nereye başvurulur?
ÇED Yönetmeliği kapsamı dışında kalan projeler için ÇED Yönetmeliğinden muafiyet başvuruları ilgili valiliklere (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü) yapılır.
Kaç çeşit ÇED raporu vardır?
ÇED raporunun hazırlanma usulleri 31907 sayılı Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği’nde belirtilmiştir. ÇED Rapor Türleri; ÇED Kapsam Dışı (ÇED Muafiyet) Raporu, ÇED Gerekli Değil Raporu ve ÇED Olumlu Raporu’dur. Her ÇED raporunun hazırlanma şekli farklıdır.
ÇED olumlu belgesi nasıl alınır?
ÇED Yönetmeliği’nin EK 1’inde yer alan projeler için hazırlanan ÇED raporları doğrudan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na sunulur ve olumlu ÇED kararı Ankara tarafından alınır. EK 2 listesinde yer alan daha küçük projeler için proje sunum dosyasının hazırlanması yeterlidir.
ÇED gerekli değildir kararı kaç yıl geçerli?
(2) ÇED kararı alınmasına gerek olmayan projeye ilişkin yatırıma mücbir sebep olmaksızın beş yıl içinde başlanılmaması halinde ÇED kararı geçersiz sayılır.
Ges için ÇED gerekli mi?
Dardanel’in planladığı ruhsatsız güneş enerjisi projesi için “Çevresel Etki Değerlendirmesi’ne gerek olmadığına” karar verildi.
ÇED olumsuz ne demek?
“ÇED olumsuz” kararı, projenin çevreye olumsuz etkileri nedeniyle uygulanmasında sakınca bulunduğuna karar verilen bir karardır.
ÇED raporuna gerek yoktur ne demek?
“ÇED gerekli değildir” ifadesi, Valilik tarafından bazı projelerin çevresel etkilerinin incelenmesi sonucunda, söz konusu projelerin çevre üzerinde önemli bir etkisinin olmayacağı ve bu nedenle Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporu hazırlama zorunluluğu bulunmadığı yönünde verilen bir kararı ifade etmektedir.
ÇED raporu almak ne kadar sürer?
I. ÇED şirketleri tarafından hazırlanan ÇED raporu Bakanlığa sunulur. II. ÇED raporunun özel formata uygun olup olmadığı ve belirlenen çalışma grubunda temsil edilmesi gereken meslek uzmanları tarafından hazırlanıp hazırlanmadığı Bakanlıkça beş (5) iş günü içinde tamamlanır.
ÇED görüş yazısı nasıl alınır?
ÇED görüşü için Bakanlık tarafından yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmaları ile iletişime geçilir (örneğin Gözlem Çevre). Daha sonra, sorumlu çevre danışmanı ilgili belgeleri hazırlar ve bunlar için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na başvurur. Bu görüş, denetimler ve incelemeler sonrasında verilir.
ÇED yeterliliği nasıl alınır?
MADDE 6 – (1) ÇED Yeterlik Belgesi almak isteyen kurum/kuruluş; ünvan, adres ve iletişim bilgilerini sistem üzerinden girerek başvuruda bulunur. Başvuruya, ilgili resmî kurumlarca onaylanmış aşağıdaki belgelerin suretleri eklenir. Bakanlık, belgeleri elektronik ortamda alır veya ilgililerden sisteme yüklemesini ister.
ÇED olumlu belgesi nasıl alınır?
ÇED Yönetmeliği’nin EK 1’inde yer alan projeler için hazırlanan ÇED raporları doğrudan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na sunulur ve olumlu ÇED kararı Ankara tarafından alınır. EK 2 listesinde yer alan daha küçük projeler için proje sunum dosyasının hazırlanması yeterlidir.
ÇED raporları nerede yayınlanır?
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın internet sitesinde (www..tr) ÇED İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü’nün “İzin ve Lisans İşlemleri” başlığı altından ulaşılabilmektedir.
ÇED süreci nedir?
ÇED, tüm ilgili proje paydaşlarının bir araya gelip görüşlerini, endişelerini ve önerilerini ifade edebildiği demokratik ve şeffaf bir süreçtir. İlgili taraflar, bu süreçte sağladıkları teknik bilgi ve görüşlerle projenin en iyi şekilde geliştirilmesine katkıda bulunurlar.
ÇED görüş yazısı nasıl alınır?
ÇED görüşü için Bakanlık tarafından yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmaları ile iletişime geçilir (örneğin Gözlem Çevre). Daha sonra, sorumlu çevre danışmanı ilgili belgeleri hazırlar ve bunlar için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na başvurur. Bu görüş, denetimler ve incelemeler sonrasında verilir.